مراکز تفریحی دبی یکی از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد که بسیار هیجان انگیز و خاص هستند. دوبی، پایتخت امارات متحده عربی، یک شهر پرجاذبه و پرماجراجویی است که از گذشته چند دهه به یک مقصد تفریحی برجسته تبدیل شده است. در ادامه چندین مرکز تفریحی معروف در دبی را به شما معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید…

مراکز تفریحی دبی

بهترین مراکز تفریحی دبی کدامند؟

دبی یک شهر پرجاذبه و پرطرفدار برای تفریحات است. بازدید از مراکز تفریحی دبی می تواند سفر شما را مهیج تر نماید، زیرا در دیگر شهرها نمی توانید مشابه آن ها را ببینید. این مراکز تنوع بسیار زیادی دارند و می توانند سلیقه همه افراد را تحت پوشش قرار دهند. در ادامه این مراکز تفریحی را به شما معرفی خواهیم کرد.

برج خلیفه

 این برج بزرگ و مشهور نمادی از دبی است. می‌توانید منظره‌ای فوق‌العاده از شهر را از ارتفاعات برج ببینید. برج خلیفه، با ارتفاع ۸۲۸ متر، بلندترین آسمان خراش در جهان است و یکی از نمادهای شهر دبی محسوب می‌شود. برج خلیفه ۲۰۹ طبقه دارد. این برج دارای کاربری های مختلفی است و شامل بخش های اداری، هتل، مسکونی، باشگاه، رستوران، سکوهای تماشا و … می باشد. شما می توانید همراه با مشاهده شهر دبی از ارتفاعات این برج از غذا خوردن در رستوران لذت ببرید.

برج خلیفه دبی

جزیره پالم

جزیره پالم یکی از جزایر مصنوعی برجسته دبی است که به شکل درخت نخل طراحی شده است. این جزیره شامل هتل‌های لوکس، ویلای شیک و رستوران‌های معروف است و فضای بسیار زیبایی را برای گذراندن وقت ارائه می‌دهد. شاخت این جزیره مصنوعی بسیار هزینه بر بوده است و یکی از مراکز تفریحی دوبی می باشد که برای گردشگران بسیار جذاب است. از امکانات تفریحی این جزیره می توان به آکواریوم آتلانتیس، قایقرانی، شنا با دلفین، مونوریل، پالم ویو، سقوط آزاد از هواپیما و… اشاره کرد.

جزیره پالم دبی

دهکده جهانی دبی

  این مجموعه شامل غرفه های ۳۲ کشور جهان می باشد و می توانید صنایع دستی، پوشاک و انواع سوغاتی های کشورهای مختلف دنیا را ببینید و با فرهنگ کشورهای دیگر آشنا شویداین مجموعه، با ارائه تنوع زیاد در سرگرمی‌ها و جاذبه‌های خیره کننده مانند آتش بازی، بازی های محلی، قایق سواری و … مناسب برای سرگرمی و تفریح کودکان و بزرگسالان است.

ساحل جمیرا

 این ساحل زیبا و مشهور، با آب آبی کریستالی و ساحل همراه با شن های سفید، مکانی عالی برای استراحت و سواری روی امواج است. همچنین در این ساحل می‌توانید از رستوران‌ها، کافه‌ها و امکانات ورزشی برخوردار شوید. در جوار این ساحل برج های می توانید برج و آسمان خراش های زیبا را مشاهده کنید و از امکانات متنوع در سال جمیرا مانند رستوران، کافه، مراکز خرید و پارک بازی کودکان بهره مند شوید.

  سافاری صحرا

 اگر علاقه‌مند به تجربه ماجراجویی در بیابان هستید  و می خواهید هیجان را تجربه کنید، سفاری صحرا یک تجربه بی‌نظیر است. شما می‌توانید در ماشین و موتور چهار چرخ باشید که شن نوردی کنید. همچنین شترسواری و ماندن شبانه در صحرا و تجربه غذای محلی و قهوه عربی بسیار لذت بخش می باشد.

سافاری صحرا

پارک آبی آکواونچر

یکی از بهترین پارک های آبی دبی، پارک آبی آکواونچر است. در این پارک می توانید از انواع بازی های آبی لذت ببرید. بسیار هیجان انگیز است که از سرسره های موجود استفاده کنید و خاطره بسیار عالی در شهر دبی رقم بزنید. همچنین این پارک آبی بخشی مخصوص برای کودکان دارد و می توانید فرزندان خود را با خیالی آسوده به آنجا بفرستید.

آکواریوم دبی

برای مشاهده ۱۴۰ گونه مختلف آبی و جانوران دریایی مانند عظیم ترین گونه کروکودیل دنیا می توانید به آکواریوم دبی مراجعه کنید. همچنین امکان غواصی همراه با کوسه ها و غذا دادن به آن ها را در این آکواریوم دارید که می تواند بسیار هیجان انگیز و خاص باشد. آکواریوم دبی در مرکز شهر قرار دارد و در سه طبقه در مرکز خرید دبی وجود دارد.

شهربازی های دبی

یکی از مراکز تفریحی دبی، شهربازی های مختلفی است که این شهر دارد که می تواند هیجان را با بازی های آن تجربه کنید. از جمله شهربازی های دبی می توان به شهربازی لگولند، آی ام جی، هاب زیرو، مادهش ورلد و… اشاره کرد.

چتربازی

اگر به دنبال تفریحات خاطره انگیز و هیجان انگیز در شهر دوبی هستید، می توانید چتربازی را امتحان کنید. اگر چتربازی بلد نیستید نگران نباشید زیرا قبل از آن آموزش های اولیه به شما داده خواهد شد.

بازار طلای دبی

 این بازار، درخشش جواهرات، طلا و نقره‌های قیمتی دنیا را دارد. می‌توانید در اینجا به خرید لوازم جانبی، هنرهای دستی محلی و یا فقط به عنوان تماشای گردشگران علاقه‌مند به بازارها سر بزنید.

مواردی که گفتیم چند نمونه از مراکز تفریحی پرطرفدار در شهر دبی است. شهر دبی با فرهنگ متنوع، ساختمان‌های منحصر به فرد و فعالیت‌های تفریحی فراوان، یک وجهه سرگرمی استثنایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نتیجه گیری

در این مقاله مراکز تفریحی دبی را به شما معرفی کردیم. دبی مقصدی استثنایی برای تفریحات و تجربه‌های خاص است و شما می توانید از آن بهره مند شوید و لذت ببرید.